Social Media Audit:

Social Media is ons tweede thuis. Betaald verkeer of de gratis postings, AM Media begrijpt alle ins-and-outs van beide soorten. Algoritmes zijn voor vele een raadsel, maar elk raadsel heeft een oplossing en die is zeker bekend bij ons! Omdat vele niet weten of zij goed zijn op social media of niet, helpt AM Media zelfs met audits!

Wilt u een gratis audit van uw social media? Mail naar feike@am-media.nl en vraag deze aan.

 

Uitleg Audit:

De audit heeft enkele globale cijfers, hier zal ik u uitleggen hoe deze cijfers worden berekend. Deze uitleg gaat over Facebook.

Front Page:

Dit is natuurlijk wat uw bezoekers de eerste impressie geeft.

Profile Picture & Cover Photo: Dit is wel simpel, heeft u deze 2 aanwezig? Zo ja, zijn deze naar de optimale opties gericht?

Username: Men moet uw bedrijf kunnen herkennen aan de naam van uw pagina, is dit zo dan is de score hiervan binnen!

About: Waar staat uw bedrijf voor? Staat dit duidelijk op uw pagina? Dan is deze score ook binnen!

About Page:

Dit deel geeft uw bezoekers context en informatie over uw bedrijf en het leven daarvan.

Milestone: Milestones zijn manieren hoe u kan laten zien hoe uw bedrijf vooruit is gegaan en wat er is gebeurd. De hoeveelheid en relevantie hiervan maakt uit!
Contact Information: Heeft uw pagina ALLE mogelijke contact-informatie aanwezig? Dan is deze score ook binnen!

Activity:

Dit is waar wij kijken naar hoe actief uw bedrijf is.

Posts Per Dag: Hoeveel post u gemiddeld per dag? Is dit boven 0,78 dan heeft u groen licht.
Post Lengte: De lengte van een post heeft invloed op uw engagement, hier kijken wij naar de gemiddelde hoeveelheid tekens per post.
Events: Events zijn natuurlijk een gemakkelijke manier om te connecten met uw bezoekers. Wees hierin ook actief!
EEN GEHEIM DEEL... Dit is een deel wat wij meenemen in berekening, maar zetten wij niet online omdat dit een algoritme geheim is.
Video's: Hoeveel video's zijn er qua postings? Deze video's krijgen het meeste engagement!

Wij kijken ook hoeveel % foto is hoeveel enkel tekst en ook hoeveel % totaal video.

Response:

Deze is bij meeste het lastigst want bij stap 1 vallen de meeste al af en dan is 2 en 3 niet te berekenen.

Bezoekers kunnen posten: Bezoekers willen engagen, als zij niks kunnen posten mist u al engagement.
Response Rate: Het ratio dat de eigenaar of de pagina reageert op de postings van de bezoeker.
Response Tijd: Hoe lang doet u over reageren, als u 5 dagen later reageert is dit natuurlijk niet goed voor uw engagement en response.

Engagement:

Dit is het ALLER BELANGRIJKSTE bij het promoten van uw pagina!!

Mensen die over u praten: Hoeveel acties zijn er de laatste 7 dagen op uw Facebookpagina geweest? Dat is deze score.
Total Page Likes: Het gaat NIET om of u er 650.000 heeft, deze heeft enkel invloed op uw engagement ratio.
Engagement Ratio: Dit is berekend door de PTAT/total likes.